Budovy z vysloužilých lodních kontejnerů se stávají trendem. Novou pobočku z nich postavil i Starbucks

Kavárenský gigant Starbucks se v posledních letech snaží vyhledávat nová řešení, díky kterým se mu podařilo řídit svou celosvětovou síť kaváren s nižšími dopady na životní prostředí. Například letos v červenci vedení této společnosti prohlásilo, že do roku 2020 se chce kompletně zbavit používání plastových brček ve všech svých provozovnách, kterých je po celém světě přes šestadvacet tisíc. Tím jejich snahy ani zdaleka nekončí.

Americký řetězec kaváren nedávno zahájil projekt „Starbucks Greener Stores“, tedy výstavbu poboček, které v maximální možné míře využívají recyklované materiály a snižují tak dopad na životní prostředí. Jednu takovou pobočku nedávno Starbucks otevřel na Taiwanu. Tato stavba je kompletně vybudována ze starých nákladních kontejnerů.

1

Za návrhem stavby stojí známý japonský architekt Kengo Kuma, který pro Starbucks v minulosti navrhl několik výjimečných staveb. Nyní se ale poprvé ve své kariéře pustil do práce s lodními kontejnery. Inspirací se mu staly listy kávovníku a jejich struktura. Uložením jednotlivých kontejnerů na sebe získal Kuma možnost lepšího využití prostoru, zejména ve vertikálním směru. Celá stavba je rovněž bohatá na nejrůznější světlíky, což zákazníkům kavárny zajišťuje dostatek přirozeného denního světla.

Interiér kavárny je navržen tak, aby se v něm hosté cítili co nejútulněji. Kuma v něm využívá přírodní materiály a design, vycházející z místního umění. Na druhou stranu je prostor bohatý i na různé vyhlídky například na oceán nebo přilehlé pohoří.

1

Jak jsme již zmínili, pro architekta Kenga Kuma šlo o premiéru v práci s lodními kontejnery. Pro společnost Starbucks o žádnou velkou novinku ale nejde. Podobných staveb z kontejnerů má na svém účtu po celém světě už 45. Tato pobočka, zhotovena z devětadvaceti kontejnerů s celkovou podlahovou plochou 320 m², je ale suverénně největší.  

Budování podobných staveb je nejen ekologické, ale i ekonomické a začínají ho využívat společnosti po celém světě. Využitím těchto modelů je celá stavba výrazně urychlena. Lodní kontejnery jsou navíc mnohdy levnější než jiný stavební materiál a v lokálním měřítku má podobná stavba i mnohem nižší dopad na životní prostředí. Jednodušší je i jejich udržování a samozřejmě i demolice.

1

Témata:

Doporučujeme

Budovy z vysloužilých lodních kontejnerů se stávají trendem. Novou pobočku z nich postavil i Starbucks
Další
Písek získává náskok díky spolupráci se zahraničím