Cestujete daleko? Puding z chia semínek vás udrží v kondici


Sdílejte:

Lidské tělo je vlastně taky malá továrna. Spotřebovává energii a na jejím základě vyrábí hodnoty pro sebe i své okolí. Jen místo kilowattů pracuje s kilojouly. Aby mohlo fungovat správně a dlouhodobě, musí se do něj věci k výrobě energie dopravit. Proto jsme pro vás připravili seriál receptů založených na takových potravinách, které jsou zdravé a energeticky hodnotné.

Přesně takové recepty má ráda i Kateřina Winterová z pořadu Herbář, která vás jimi pravidelně zásobuje u nás na ecoFuture. Dnes se s ní podíváme na puding z chia semínek, který se hodí na náročné cesty nebo jenom tak k svačině, když se vám zrovna nabíjí elektromobil.


Chia semínka znali velice dobře jihoameričtí indiáni. Používali je k zahánění hladu a žízně, což je zajímavé. Ale hlavně jejich konzumací zásobili svá těla energií. Aztékové i Mayové jako stavitelé pyramid a kamenných měst na úpatí And tuto bylinu využívali nejen k obživě a „nakopnutí“, ale také jako platidlo. Takovou pro ně a obchodníky měla cenu. Tato malinká, maximálně milimetr velká šedá nebo černá semínka jsou nabita antioxidanty, čímž působí proti volným radikálům, a chrání tak naše buňky. Obsahují také nenasycené omega-3 mastné kyseliny a vápník. Tím, že mají schopnost bobtnat a tvořit kolem semínek při kontaktu s tekutinou zdravou gelovitou hmotu, pomáhají lidem nejen čistit střeva, ale i hubnout. Výhodou při přípravě chia pudinku je, že se nemusí vařit a v podstatě ho můžete připravit z mléka i vody. Přidáním koření, sladidla nebo i kakaa či karobu, jak je to vidět na fotce, si vytvoříte svojí osobitou svačinku, třeba na výlet na e-kole. Samozřejmě si chia puding naservírujete do uzavíratelné krabičky a můžete si ho vychutnávat na louce či na pařezu u cyklostezky. Nezapomeňte ho ozdobit ovocem. To vás na túře občerství a dodá vitamíny a minerály, které sportovce vždycky „nakopnou“. Tak hezkou cestu bez deště a nezapomeňte si přibalit lžičku. :)

chia puding

Suroviny:

1/3 hr chia semínek
1 hr rýžového, sójového nebo ovesného mléka
2 čl kokosového cukru
pár kapek vanilkového extraktu

Postup:

Chia semínka zalijeme v misce rostlinným mlékem, zasypeme kokosovým cukrem a zakápneme vanilkovým extraktem. Promícháme. Necháme nabobtnat, nejlépe přes noc, ale stačí i hodina, a podáváme např. s ovocem.

chia puding

chia puding

chia puding

chia puding

Témata:
Sdílejte:

Doporučujeme

To nejlepší, co jsme podle čtenářů v roce 2016 napsali

Podívejte se na nejlépe hodnocené a nejčtenější články z minulého roku.