E.ON vybuduje celoevropskou síť nabíjecích stanic. První bude otevřena ještě letos

Společnost E.ON dlouhodobě patří v oblasti chystaného přechodu z konvenčních aut na elektromobily mezi evropské lídry. Jen v sousedním Německu provozuje více než 4 000 nabíjecích míst. Dalším velkým počinem v této oblasti je chystaná stavba první komerční ultrarychlé nabíjecí stanice v Německu.

V rámci příprav na očekávanou záplavu elektromobily, které by měly již v blízké budoucnosti převzít dominantní postavení v oblasti osobní dopravy, chystá společnost E.ON vybudovat spletitou celoevropskou síť ultrarychlých nabíjecích stanic. V rámci plnění tohoto cíle uzavřela německá energetická společnost partnerství s firmou CLEVER.

Možná budoucí podoba nabíjecích stanic společnosti E.ON
Možná budoucí podoba nabíjecích stanic společnosti E.ON

První počinem nového partnerství, jež si dává za cíl vytvoření komplexní sítě nabíjecích stanic, je výstavba ultrarychlé nabíjecí stanice na dálničním odpočívadle Autohof Strohofer, které leží v blízkosti vytížené dálnice A3 spojující Frankfurt nad Mohanem s Norimberkem.

Tuto snahu společností E.ON a CLEVER se rozhodla podpořit významnou dotací i německá vláda. Zástupci obou zmíněných společností nedávno převzali z rukou parlamentní státní tajemnice Dorothee Bär na Spolkovém ministerstvu dopravy a digitální infrastruktury potvrzující dopis o schválení dotace.

E.ON RÁDCE: KOLIK STOJÍ NEJLEVNĚJŠÍ ELEKTROMOBIL

„Hlavní překážkou rozšíření elektromobility nejsou technické aspekty, ale spíše obava lidí, že se jim po cestě vybije baterie. Spolkové ministerstvo dopravy proto v rámci svého programu určeného pro nabíjecí infrastrukturu vyčlenilo 300 milionů euro na instalaci 15.000 nabíjecích míst po celém Německu. Našim cílem je pomáhat při budování celonárodní nabíjecí infrastruktury. Tím bude posílena důvěra motoristů, že budou moci svá vozidla dobíjet kdykoliv a kdekoliv. Čím více účastníků trhu bude podporovat zavedení infrastruktury, tím rychleji se elektromobilita může posunout z úzce specializované oblasti do podoby hlavní alternativy,“ uvedla Dorothee Bär během slavnostního předání zmíněného dopisu.

Zástupci společnosti E.ON přebírající z rukou parlamentní státní tajemnice Dorothee Bär potvrzující dopis o schválení dotace pro vybudování nabíjecí stanice.
Zástupci společnosti E.ON přebírající z rukou parlamentní státní tajemnice Dorothee Bär potvrzující dopis o schválení dotace pro vybudování nabíjecí stanice.

Budoucí ultrarychlá nabíjecí stanice na odpočívadle Autohof Strohofer nedaleko města Geiselwind bude vybavena čtveřicí nabíjecích míst s modulární rychlostí nabíjení počínaje 150 kW až po 350 kW. Díky tomu by elektrická vozidla příští generace s baterií umožňující dojezd 400 km měla být dobita za pouhých 20 minut, při rychlosti nabíjení 350 kW dokonce ještě rychleji.

Výstavba stanice bude zahájena na podzim letošního roku a její otevření je naplánováno na konec roku 2017. V rámci těchto plánů společnosti E.ON by mělo i v okolí českých dálnic vyrůst dalších 15 dobíjecích stanic. Jejich vzorem se může stát nabíjecí stanice u Vystrkova, která patří mezi nejmodernější v Evropě.

E.ON RÁDCE: KOLIK STOJÍ NEJLEVNĚJŠÍ ELEKTROMOBIL

„Díky našemu projektu v Geiselwindu se budoucnost elektromobility stává pro naše zákazníky skutečností. Aby mohli se svými elektrickými vozidly cestovat na dlouhé vzdálenosti, potřebují rychlé nabíjecí stanice. Geiselwind ukazuje, jak toho lze dosáhnout, a to dnes i v budoucnosti. Tento projekt demonstruje naše odhodlání zajišťovat moderní a výkonné nabíjecí systémy pro elektrická vozidla v celé Evropě. Jeho základem je naše prokazatelná schopnost zajišťovat a spolehlivě provozovat strukturu pro elektromobilitu,“ uvedl jménem strategických partnerů E.ON a CLEVER pan Frank Meyer, ředitel úseku Innovation and B2C Solutions společnosti E.ON.

Témata:

Doporučujeme

Jak dosáhnout největších úspor za energie?

E.ON Rádce vám rád poradí, jak na to.