GALERIE: Nová sezona Formule E je za rohem. Na co se můžeme těšit?

Elektrická závodní série Formule E letos vstupuje již do své páté sezony. Ta bude naprosto revoluční. Dočkáme se zcela nových monopostů druhé generace, nových týmů s tovární podporou velkých automobilek i nových tváří napříč startovním polem.

Závodní monoposty druhé generace

Pryč jsou doby, kdy se fanoušci ostatních závodních sérií vysmívali monopostům Formule E pro jejich nedostatečnou výdrž a další jízdní vlastnosti. V páté sezoně se na trati ukážou diametrálně odlišné závodní stroje. To je patrné už na první pohled. Nové monoposty se nesnaží kopírovat ostatní formulové série a přicházejí s mnoha inovacemi v oblasti designu, výkonnosti a bezpečnosti. Nemá cenu rozebírat všechny nové prvky, kterých si na monopostech Formule E druhé generace můžeme všimnout. Zmiňme ovšem přítomnost ochranného prvku Halo umístěného kolem hlavy jezdce. O poznání se zlepšily i jízdní vlastnosti monopostů se standardním výkonem 200 kW. Jejich maximální rychlost činí 280 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,8 vteřiny. Příznivci elektrických formulí také jistě rádi uslyší, že vozy druhé generace již dokážou ujet celou vzdálenost závodu na jedno nabití. Jezdci tak už nebudou nuceni během závodu měnit své stroje. Formule E se navíc stává prvním motoristickým sportem, který budou moci ovlivnit vlastním rozhodnutím sami diváci. Ti svým hlasováním rozhodnou o tom, kdy bude moci jaký pilot využít výkonnější mód motoru. Během toho bude jeho monopost poháněn výkonem 250 kW. Diváci budou moci odlišit jezdce, kteří tohoto módu aktuálně využívají a kteří ne, díky barevným diodám umístěným v ochranném oblouku kolem jezdcovy helmy.

1
Druhá generace závodního monopostu Formule E

Nové závodní okruhy

Už 15. 12. 2018 budeme moci sledovat první závod nové sezony. Ten se odehraje v domovském městě saúdskoarabské královské rodiny Ad Diriyah. Následovat budou závody v Marrákeši, Mexico City, Hong Kongu, čínské Sanye, Římě, Paříži, Monaku, Berlíně, Bernu a celá sezona vyvrcholí dvojzávodem v americkém New Yorku.

 

Nové týmy i tváře

Napříč celým startovním polem Formule E se dočkáme výrazných změn. Během závodů se budeme pravidelně setkávat s jedenácti týmy po dvou jezdcích. Mezi největší taháky nadcházející sezony patří příchod automobilky BMW, která uzavřela partnerství s týmem Andretti Motorsport. Bavorský výrobce aut a elektromobilů se tak přidává mezi značky jako Audi, DS, Jaguar, Venturi, NIO a Nissan (ten nahradil sesterskou značku Renault), které upouštějí od tradičních forem závodění a začínají se věnovat elektrickým závodním sériím. Velkou pozornost rovněž přitahuje Felipe Massa. Bývalý závodník Formule 1 bude nyní hájit barvy týmu Venturi.

 

1
Envision Virgin Racing, jezdecká sestava: Sam Bird a Robin Frijins

1
Panasonic Jaguar Racing, jezdecká sestava: Nelson Picquet Jr.a Mitch Evans

1
HWA Racelab, jezdecká sestava: Stoffel Vandoorne, Gary Paffet

1
Geox Dragon Racing, jezdecká sestava: Maximilian Günther a José María López

1
NIO Formula E Team, jezdecká sestava: Tom Dillmann a Oliver Turvey

1
Audi Sport Abt Schaeffer Formula E Team, jezdecká sestava: Lucas di Grassi a Daniel Abt

1
Venturi Formula E Team, jezdecká sestava: Felipe Massa a Edoardo Mortara

1
Nissan e.dams, jezdecká sestava: Alexander Albon a Sébastien Buemi

1
DS Techeetah, jezdecká sestava: Jean-Éric Vergne a André Lotterer

1
BMW i Andretti Motorsport, jezdecká sestava: Alexander Sims a António Félix da Costa

1
Mahindra Racing, jezdecká sestava: Jérôme d’Ambrosio a Felix Rosenqvist

Témata:

Doporučujeme

Další
Rozhovor s Petrem Medveděm, zástupcem největší české ekologické taxislužby