Jihokorejský Hyundai vyvinul systém pro usnadnění řízení sluchově handicapovaným

Ačkoli po celém světě nalezneme miliony a miliony zdravotně handicapovaných řidičů, slýcháme o nich a jejich potřebách poměrně málo. Na jejich potřeby, konkrétně na potřeby sluchově postižených řidičů, se zaměřila jihokorejská automobilka Hyundai.

Koncern HMG (Hyundai Motors Group) vyvinul zcela novou komunikační metodu pro nedoslýchavé osoby, která zprostředkovává zvuky uvnitř vozu i zvenku prostřednictvím hmatových a vizuálních vjemů. Tato technologie využívá systém umělé inteligence k analýze zvuků z vnějšího prostředí vozu. Data zpracovaná systémem umělé inteligence jsou řidiči komunikovány skrze dva asistenční systémy – AVC (Audio-Visual Conversion) a ATC (Audio-Tactile Conversion). Zatímco systém AVC zvukové vjemy z okolí převádí do vizuálních signálů, které jsou řidiči promítány přímo před něj na sklo head-up projektorem nebo skrze barevné LED diody umístěné ve volantu, systém ATC převádí zvukové vjemy (například zvuky systému parkovacích senzorů) na hmatové vjemy zprostředkované vibračními motorky ve věnci volantu.

E.ON RÁDCE: KOLIK STOJÍ NEJLEVNĚJŠÍ ELEKTROMOBIL? CENA VÁS PŘEKVAPÍ

Přínosy tohoto systému prezentuje Hyundai Motors Group v přiloženém videu s názvem The Quiet Taxi (Tiché taxi). Zde se s tímto systémem a hlavně jeho přínosy můžeme seznámit blíže.

Ještě před natáčením videa podala korejská automobilka výzvu veřejnosti ke spolupráci na vývoji systému a zároveň k možnosti stát se hlavním hrdinou propagačního videa. Své příběhy zasílalo mnoho lidí z celé Koreje. Koncernem HMG byl vybrán Daeho Lee, historicky první nedoslýchavý řidič taxislužby v Soulu, aby předvedl novou technologii pro podporu při řízení.

Lee, sluchově handicapovaný otec dvou dětí, začal nedávno novou kariéru jako řidič taxislužby. Vzhledem ke svým problémům se sluchem musel spoléhat především na svůj zrak. Dostával se však do kritických situací s ostatními řidiči, protože neslyšel houkačky okolních vozidel. Nepřetržité nadměrné namáhání zraku navíc způsobovalo únavu očí, která přicházela mnohem dříve než u průměrného řidiče. Propagační video, spolu s příslušnou technologií, zdůrazňuje hodnotu „svobody mobility“ a ukazuje snahy umožnit také nedoslýchavým osobám svobodné a bezpečné cestování pomocí nejmodernějších inovací.

E.ON RÁDCE: KOLIK STOJÍ NEJLEVNĚJŠÍ ELEKTROMOBIL? CENA VÁS PŘEKVAPÍ

Témata:

Doporučujeme

Jihokorejský Hyundai vyvinul systém pro usnadnění řízení sluchově handicapovaným
Další
Fandíte robosharingu, nebo víčkotisku? E.ON Energy Globe v roce 2030