Na jaké elektromobily se mohou těšit návštěvníci frankfurtského autosalonu


Sdílejte:

Až do 24. září probíhá 67. ročník Mezinárodní automobilové výstavy ve Frankfurtu. Letošní ročník akce, známé spíše jako Frankfurtský autosalon, se letos nese ve znamení absence mnoha značek. Namátkou můžeme zmínit Alfu Romeo, Fiat, Peugeot nebo Volvo. Naštěstí automobilky, které se autosalonu účastní, přivezly spoustu žhavých novinek, čímž nám absenci i velkých jmen plně nahrazují. V následujících řádcích vám přinášíme výběr těch nejzajímavějších novinek na poli elektromobility, které budou ve Frankfurtu odhaleny.

 

Městský elektromobil ve sportovním
 

Sportovní elektromobily nejsou ničím novým, přesto poslední kreace bavorského BMW vyvolala slušný poprask. Nejde totiž o čistokrevný sportovní vůz, ale o sportovní verzi oblíbeného městského elektromobilu i3. Sportovní varianta s sebou krom nového názvu, i3s, přináší i nový, dravější design přední části, silnější elektromotor o výkonu 180 koní (tj. nárůst o 15 koňských sil v porovnání s civilní i3) a přepracovaný podvozek. Ten se chlubí širším rozchodem kol a tužším nastavením, které napomáhá sportovní jízdě. Kapacita baterie zůstala při starém a i3 stále dokáže na jedno nabití urazit jen 160 km.

E.ON RÁDCE: VYPLATÍ SE ELEKTROMOBIL?

 

Mercedes rozšiřuje rodinu svých elektrických konceptů

mercedes eq a

S velkými překvapeními do Frankfurtu přijel i stuttgartský Mercedes. Jeho stánek zdobí vedle téměř šestimetrového konceptu luxusního dvoumístného elektromobilu Mercedes-Maybach 6 Cabriolet i dvě novinky ze zcela jiného světa. Tou první je koncept elektormobilu EQ A. Jde o další vůz spadající do rodiny budoucích elektromobilů Mercedesu, jež ponesou právě označení EQ. Sesterský model konceptu crossoveru EQ C. Pro svůj pohon využívá tento kompaktní hatchback dvojici elektromotorů čerpajících energii z baterií uležených v podlaze. Ty vozu umožní na jedno nabití urazit až 500 km. Vůz se postaví v roce 2020 proti elektrickým hatchbackům jako BMW i3.

 

Autonomní Smart budoucnosti
 

Za zmínku stojí i další člen rodiny EQ, kterého ovšem nenalezneme na stánku Mercedesu, nýbrž jeho dceřiného Smartu. Ten prezentuje městský elektromobil nové generace s názvem Smart Vision EQ FowTwo. Na rozdíl od konceptu Mercedesu jej ale rozhodně neuvidíme na silnicích do roku 2020. Uvnitř líbivého futuristického hatchbacku nenalezneme žádná tlačítka, pedály ani volant. Jde o autonomní koncept, ovládaný pomocí mobilního telefonu a hlasových povelů. Smart plánuje pro podobná autonomní vozidla využití především formou carsharingu. Díky digitální obrazovce nahrazující masku chladiče dokáže kolemjdoucí informovat o aktuálním stavu vozu. S posádkou vůz komunikuje díky velkému displeji, táhnoucím se přes celou palubní desku, i skrze speciální film, kterým jsou potaženy celoskleněné dveře vozu.

E.ON RÁDCE: VYPLATÍ SE ELEKTROMOBIL?

 

Hybridní hypersport nové generace
 

Vedle malých hatchbacků můžeme obdivovat i dlouho očekávaný hypersport Project One. Vůz, jenž se stává největším soupeřem britského Aston Martinu Valkyrie, je poháněn vidlicovým šestiválcem o objemu 1,6 litru, který svou konstrukcí přímo vychází z motoru, jenž hřmí i v útrobách současných monopostů Formule 1. Project One dále využívá čtveřice pomocných elektromobilů. Kombinovaný výkon celé pohonné soustavy vozu přesahuje jeden tisíc koní.

 

Mini ukazuje, že ani styl a elektromobilita se nevylučují

mini electric concet

Mini je tradiční britská značka, která spíše než inovacemi u svých zákazníků boduje stylovým vzhledem. I přesto se Mini musí připravit na budoucnost, ve které budou hrát prim elektromobily. Ve Frankfurtu tak představuje koncept elektromobilu s jednoduchým názvem Mini Electric koncept. Jeho hlavní devizou je, jak už to u Mini bývá, atraktivní design. Ten vychází z tradičního designového jazyka, jenž Mini na své vozy aplikuje v posledních letech. Ten podtrhují nové prvky karoserie snižující aerodynamický odpor vzduchu. Prvních elektrických vozů značky Mini bychom se mohli dočkat v malých sériích od roku 2019.

 

Nissan Leaf nové generace

nissan leaf

Jednou z největších frankfurtských novinek je nová generace nejprodávanějšího elektromobilu světa – Nissan Leaf. Ta s sebou přiváží atraktivní design, jenž v mnohém připomíná současnou generaci hatchbacku Micra, a hlavně nové baterie o kapacitě 60 kWh. Díky nim je Leaf schopen urazit až 350 km na jedno nabití. O pohon vozu se stará elektromotor s výkonem 150 koní a točivým momentem 320 Nm. Tato pohonná jednotka dokáže vůz vážící zhruba 1,5 tuny rozpohybovat na rychlost 100 km/h za 8,5 sekundy. Výraznou změnou je také přítomnost zcela nového plynového pedálu nesoucího název e-Pedal. Ten funguje zároveň jako plynový i brzdový pedál. Po jeho vyšlápnutí totiž začíná probíhat silný efekt rekuperace kinetické energie, který se projevuje stejně jako brzdění. Podle Nissanu začne vůz po vyšlápnutí pedálu zpomalovat silou 0,2 G, což je shodná rychlost s průměrným brzděním do křižovatky. Nissan také dodržel své slovo o částečně autonomním řízení. To funguje při jízdě v rychlosti 30–100 km/h. Vůz dokáže udržovat svou rychlost, ovládat brzdy a respektovat pruhy. Přesto řidiči nedovoluje sundat ruce z volantu. Jedinou plně autonomní funkcí tak zůstává známý systém autonomního parkování. Překvapením je prohlášení o ceně. Ta by měla být dokonce nižší než u první generace, jež startovala na 730 000 Kč.

E.ON RÁDCE: VYPLATÍ SE ELEKTROMOBIL?

 

Další tvář Volkswagenu I.D.

i. d. crozz

Volkswagen nadále pokračuje v rozšiřování rodiny svých budoucích elektromobilů. Po konceptu I.D., I.D. Crozz a I. D. Buzz představuje koncept I.D. Saloon neboli sedan. Tento koncept využívá stejně jako ostatní členové této rodiny nově vyvinutou platformu MEB, vyvinutou speciálně pro autonomní vozy. Sériového provedení tohoto konceptu bychom se měli dočkat stejně jako všech ostatních vozů I.D. mezi lety 2020–2025.

Témata:
Sdílejte:

Doporučujeme

Jak dosáhnout největších úspor za energie?

E.ON Rádce vám rád poradí, jak na to.