Největší novinky na trhu s elektrokoly v roce 2018

Letošní cyklistická a tím pádem i elektrocyklistická sezóna je už dávno v plném proudu. Přesto se jistě najde mnoho nadšených cyklistů, kteří se ještě nerozhodli, jaké elektrické kolo je pro ně to nejlepší. V našem nedávném článku jsme vás seznámili s hlavními trendy, které aktuálně v rámci elektrocyklistiky udávají kurz. Nyní se ale na tento svět podíváme podrobněji a přiblížíme si hlavní novinky, se kterými se můžete letos na trhu setkat.

Cílovou skupinou elektrokol jsou rekreační jezdci, kteří chtějí urazit větší vzdálenost na kole, ale není to v jejich fyzických silách. Druhou cílovou skupinou, pro kterou jsou elektrokola jako šitá na míru, jsou lidé dojíždějící za prací několik málo kilometrů, kvůli kterým nechtějí do zaměstnání autem nebo městskou hromadnou dopravou. Těm jsou určena městská elektrokola. Ta se často vyznačují nižší pořizovací cenou. Jejich specialitou je také rám uzpůsobený pro jednoduché nastupování a často nechybí ani skládací konstrukce.  Nízkonástupová městská kola od renomovaných výrobců se dají pořídit od 20 000 Kč. Na českém trhu jsou v tomto segmentu dominantní především značky Apache, Crussis, Leader Fox Lovelec. Zmínit můžeme modely Crussis e-City 1.8, Apache Tanka nebo Lectron Citina a LEADER FOX Lotus Lady. Všechny tyto zmíněné modely jsou nabízeny v několika specifikacích s různě výkonnou baterií.

leader fox lotus lady
Leader Fox Lotus Lady (bílé kolo v popředí)

E.ON RÁDCE: JE VÝHODNÉ KOLO LECTRON?

Zapomenut nesmíme ani na výše zmiňovaná skládací elektrokola. Od těch velká část výrobců v poslední době již upouští a výběr zde tedy není tak široký jako u jiných specifikací elektrokol. Do našeho výběru nejlepších skládacích kol pro rok 2018 jsme vybrali tři modely. Prvním z nich je Apache Tocho pro výborný poměr cena/výkon. Druhým je Leader Fox Tifton pro svou silnou baterii (576 Wh). A třetím je čínský QiCycle EF-1 díky své skladnosti – celé kolo váží pouhých 14,5 kg. První zmíněné kolo z této trojice vyjde zhruba na 24 000 Kč. Zbylé dva modely se svou cenou pohybují kolem hranice 30 000 Kč.

Xiaomi QiCycle EF-1
Xiaomi QiCycle EF-1

Ve vyšší cenové kategorii mezi třiceti a padesáti tisíci se zákazníkům otevírá ještě daleko širší nabídka. V tak široké nabídce je ze všeho nejdůležitější, aby si zákazník ujasnil, co od svého budoucího kola požaduje a jak přesně ho hodlá využívat. Následně si může vybrat kolo sobě na míru a nemusí zbytečně platit za kolo, které by asi vlastně ani nevyužil. Jedním z nejoblíbenějších typů kol jsou tradičně kola trekingová, která zvládnou jak svižnější jízdu po silnici, tak i po polních nebo lesních cestách. Cena těchto univerzálních kol, která nabízí slušný dojezd, elegantní vzhled a kvalitní jízdní vlastnosti, se pohybuje většinou do 40 000 Kč. Zmínit můžeme například model Agogs Tracer, který byl nedávno oceněn jako nejlepší kolo roku v německém testu ExtraEnergy. Zmínit ale musíme i další nové modely, které se v letošním roce dostaly na český trh, jako Lectron Altezza nebo Leader Fox Bend.

Další tradičně oblíbenou kategorií mezi koly jsou terénní neboli horská. I zde nás zaujme značka Lectron, tentokrát se svou řadou Montana. Co říct mají ale i další značky jako například Apache (s modely Yamka a Manitou), Gepida (Alboin), Author (Elevation), Crussis (e-Carbon), Liv (Vall), Cube (Reaction), 4EVER (Ennyx 3), Haibike (Sduro) a mnoho dalších, které jsou na českém trhu zastoupeny.

E.ON RÁDCE: JE VÝHODNÉ KOLO LECTRON?

Potenciální vrchol nabízených elektrokol tvoří speciální celoodpružená elektrokola určená pro jízdu v terénu s cenou přesahující sto tisíc korun. V této kategorii se můžeme setkat primárně s koly od tří nejznámějších výrobců – Giant, BH a Ghost.

giant

Jak vidno, trh s elektrokoly je v dnešní době opravdu široký a nabízí nepřeberné množství modelů. Jak jsme již zmiňovali, nejdůležitější je určit si své priority, očekávání a nároky. Následně si může prakticky každý zákazník vybrat model, který mu bude plně vyhovovat.

Témata:

Doporučujeme

Další
V Německu byl spuštěn provoz prvního vodíkového vlaku na světě