Největší překážkou v koupi nového kotle je cena. Pomoct může bezplatné odložení platby

Babí léto už nás dávno opustilo a pomyslné žezlo nad počasím už pomalu a jistě přebírá zima. Pro všechny, kdo dosud otáleli s pravidelnou kontrolou, nebo dokonce potřebnou výměnou svého stávajícího kotle, tedy přichází poslední možnost pro nápravu, než se naplno rozeběhne letošní topná sezona.

Podle říjnového průzkumu agentury IPSOS pro společnost E.ON si pouze polovina Čechů nechává kontrolovat svůj kotel pravidelně každý rok. 46 % lidí vlastní relativně nový kotel – do pěti let, naopak 21 % oslovených má kotel starší než 10 let. Dvě třetiny dotázaných uvedly, že pořízení nového kotle by představovalo citelný zásah do jejich rozpočtu. Řešením může být nový inovativní produkt Kotel za půl, který klientovi nabízí komplexní řešení – vstupní náklady na pořízení kvalitního plynového kondenzačního kotle Buderus snižuje na polovinu, zahrnuje i instalaci vč. spojovacího materiálu a základní sady odkouření a demontáž starého kotle, a navíc přináší prodlouženou záruku na 5 let a po stejnou dobu i pravidelné roční kontroly spotřebiče i spalinových cest. K dispozici bude mít zákazník také nonstop havarijní linku a klientskou zónu včetně on-line servisní knížky.

Češi podceňují pravidelné prohlídky kotlů

„Průzkum odhalil, že 51 % lidí neprovádí každoroční pravidelné servisní prohlídky kotle. Pouze polovina lidí ví, že kontroly kotle a spalinových cest je potřebné provádět pravidelně jednou ročně. Polovina to i dodržuje, pětina pak kontrolu kotle dělá jednou za dva roky,“ říká Luboš Vrbata, vedoucí oddělení v rámci E.ON Energie, které je zodpovědné za zákaznická řešení. Pravidelná kontrola topného zařízení i spalinových cest je přitom klíčová pro bezpečné a efektivní fungování kotle a může významně prodloužit dobu životnosti topného zařízení. Průzkum dále odhalil, že 61 % respondentů, kterým se o pravidelné kontroly plynového kotle nestará jejich dodavatel, by tuto službu uvítalo. „Právě proto jsme potřebu klientů zohlednili i u nové služby Kotel za půl. O pravidelné kontroly spotřebiče i spalinových cest se postaráme my. Na nutnost kontroly zákazníka dopředu upozorníme a následně ji také sami provedeme, klient se nemusí o nic starat,“ vysvětluje Luboš Vrbata.

O nové kotle je zájem, chybí nám ale informace

Průzkum ukázal, že o koupi nového tohle uvažuje pětina respondentů. Dvě třetiny z nich si hodlá pořídit nový kotel v horizontu dvou let. Nejčastějším důvodem, proč Češi uvažují o koupi nového zdroje tepla, je stáří toho aktuálního (78 %), snaha snížit výdaje za energie (39 %) a v neposlední řadě i poruchovost stávajícího kotle (8 %). V otázce, jaký pořídit nový zdroj tepla, mnozí často tápou. Nejvíce dotázaných uvažuje o tepelném čerpadle (28 %) a kondenzačním plynovém kotli (22 %). Oblíbenou alternativou je ale také klasický plynový kotel (o tom uvažuje 16 % respondentů) nebo nový kotel na tuhá paliva (ten zvažuje 15 % dotázaných).

1
Pouze polovina lidí ví, že kontroly kotle a spalinových cest je potřebné provádět pravidelně jednou ročně.

Moderním technologiím se zatím vyhýbáme

V dnešní době se pravidelně setkáváme s pojmy jako Smart Home nebo chytrá domácnost. Ačkoli povědomí o moderních technologiích pro ovládání domácnosti stále roste, doopravdy jich využívají pouze 3 % z nás. Alespoň to tak vyplývá z průzkumu společnosti IPSOS. Velice zajímavé přitom je, že 11 % dotázaných má dálkové ovládání ke svému kotli, ale nevyužívají ho. Tři čtvrtiny dotázaných tuto možnost nemá k dispozici vůbec a 40 % z nich o takovou funkci nejeví zájem.

Kotel za půl včetně instalace, pravidelných kontrol a dalších benefitů

Nejčastějším důvodem, proč Češi koupi kotle odkládají, nebo si ji úplně rozmyslí, je jeho cena. Celé dvě třetiny dotázaných uvádějí, že pořízení nového kotle pro ně představuje citelný zásah do rodinného rozpočtu. Jako výraznou pomoc při pořízení nového kotle uvedlo 52 % respondentů možnost bezplatně odložit část platby při pořízení nového kotle. A právě s takovou službou nyní přichází energetická společnost E.ON. „Chytrým řešením pro klienta je náš produkt Kotel za půl, který snižuje počáteční cenu kotle na polovinu, přičemž zbytek lze uhradit v pravidelných měsíčních splátkách po dobu pěti let bez navýšení. Služba s sebou přináší prodlouženou záruku na 5 let a po stejnou dobu i pravidelné roční kontroly spotřebiče i spalinových cest,“ uvádí Jan Zápotočný, člen představenstva E.ON Energie.

„Zákazníci, kteří od nás odebírají nebo začnou odebírat plyn, navíc získají ještě malý bonus – nebudou muset platit až pět měsíčních splátek, takže pro ně nákup nového kotle bude ještě výhodnější,“ doplňuje Luboš Vrbata.

V rámci služby Kotel za půl si zákazníci E.ON mohou pořídit plynový kondenzační kotel značky Buderus. „Chceme přispívat k tomu, aby čeští spotřebitelé využívali ve svých domácnostech ty nejkvalitnější technologie v oblasti vytápění. V rámci služby Kotel za půl získají úsporný a kvalitní kondenzační kotel Buderus Logamax plus GB072 s regulací, který lze v České republice koupit exkluzivně u E.ON. Kotel navíc umožňuje i chytré hlášení poruch a ovládání prostřednictvím mobilní aplikace,“ uvádí výhody kotle Vít Mrkvička, vedoucí prodeje tepelné techniky pro domácnosti společnosti Bosch Termotechnika, která kotle Buderus vyrábí.

Zaujal vás Kotel za půl? Podívejte se na eon-teplo.cz nebo nám zdarma zavolejte na číslo 800 77 33 44 (volba 3, 3, 1).

Témata:

Doporučujeme

Největší překážkou v koupi nového kotle je cena. Pomoct může bezplatné odložení platby
Další
Vyplatí se provoz Virtuální baterie? Podívejte se, kolik můžete ušetřit