Škoda Auto se chce se svým start-upem stát lídrem na poli carsharingu

Sdílená ekonomika se v novém desetiletí stává stále žhavějším tématem k diskusi. Ačkoli sdílení statků je ve společnosti známo od nepaměti, opravdový business se z něj stal teprve před pár lety. Aktuálně jde o jednoho z největších strašáků pro poskytovatele služeb, jako jsou hotely nebo taxikáři. Speciálně carsharing ve všech svých podobách patří i u nás mezi nejoblíbenější a nejznámější podoby sdílené ekonomiky. Tomuto tématu jsme se v minulosti věnovali i my. Nedávno jsme vám přinesli například rozsáhlý přehled českých carsharingových služeb nebo reportáž z naší osobní zkušenosti s carsharingovým systémem SmileCar.

E.ON RÁDCE: JAKÉ JSOU VÝHODY A NEVÝHODY ELEKTROMOBILŮ

Právě o službě SmileCar se budeme nyní bavit podrobněji. Tento carsharingový systém vznikl pod křídly železniční společnosti LeoExpress a rychle se vypracoval mezi nejoblíbenější formy sdílení aut u nás v zemi. Jedním z jeho největších konkurentů byla služba HoppyGo, na jejímž vzniku pracovala společnost Creative Dock, do které nedávno vstoupila tuzemská automobilka Škoda Auto skrze své oddělené inovativní centrum Škoda DigiLab. Obě tyto silné carsharingové platformy se nedávno spojily v jednu službu, která chce zaujmout dominantní postavení na českém trhu sdílené mobility.

Nabídka vozů carsharingové služby
Nabídka vozů carsharingové služby

Škoda Auto nechce být jen výrobcem aut, chce se stejně jako další významné evropské i světové automobilky stát i poskytovatelem chytré mobility. To byl důvod pro vznik start-upu HoppyGo a je to také důvod, proč vzniklo toto partnerství se společností LeoExpress. Ředitelka společnosti Škoda DigiLab, Jarmila Plachá, věří, že společnými silami dokáží oba projekty získat větší počet zákazníků v kratším čase a zároveň jim budou moci poskytovat kvalitnější služby.

V tomto spojenectví drží majoritní podíl Škoda DigiLab, i proto bude služba nadále pokračovat pod názvem HoppyGo. Podrobnější data o celém spojenectví nám ale nebyly poskytnuty, s ohledem na obchodní tajemství. Co už tajemstvím není, jsou statistiky, kterými se nyní toto partnerství může pochlubit. Díky zmíněnému propojení nabídne nyní služba HoppyGo svým zákazníkům více než 750 aut k zapůjčení, to v Čechách nemůže svým zákazníkům nabídnout žádný jiný poskytovatel carsharingových služeb. Celá služba se navíc teď může opřít o silnou základnu společnosti LeoExpress v rámci vlakové dopravy. Cestující tak může využívat obou forem dopravy naráz a vzájemně je kombinovat s ohledem na cíl své cesty.

E.ON RÁDCE: JAKÉ JSOU VÝHODY A NEVÝHODY ELEKTROMOBILŮ

Automobilový trh v posledních letech zažívá velké změny spolu se změnami ve společnosti. Zatímco dříve bylo vlastnictví automobilu určitou formou osobní svobody, dnešní mladá generace to tak necítí. S ohledem na rozvoj veřejné dopravy nebo zmíněného carsharingu je pro mnohé lidi, žijící zejména ve větších městech, vlastnictví auta zbytečným výdajem. Právě na tyto zákazníky cílí Škoda poskytováním carsharingových služeb. Celkově nově vzniklé spojenectví Škody a LeoExpress hlásí více než 5 000 aktivních uživatelů a dá se očekávat, že s ohledem na spojení takto velkých jmen bude okruh uživatelů narůstat rychlým tempem.

Jan Charouz, nový ředitel služby HoppyGo

Ačkoli má carsharignová platforma HoppyGo již nyní silnou uživatelskou základnu, stále stojí před velkou výzvou, se kterou se potýká každý podobný start-up již od svého vzniku. Tou je přesvědčit Čechy, že sdílená ekonomika a zejména sdílení aut není nic špatného, ale naopak jde o výhodnou formu osobní mobility, popřípadě získání prostředků na údržbu vozu. Stačí totiž, aby byl vůz pronajat 9 dní v měsíci, a jeho majitel pocítí výrazná snížení celoročních nákladů na jeho provozování.

„V Čechách máme přísloví, že auta a holky se nepůjčují. My se budeme snažit to změnit,“ řekl s úsměvem na závěr tiskové konference Jan Charouz, nový ředitel služby HoppyGo, se kterým jsme vám v nedávné minulosti přinesli obsáhlý rozhovor o carsharingu i sdílené ekonomice obecně

Témata:

Doporučujeme

Škoda Auto se chce se svým start-upem stát lídrem na poli carsharingu
Další
40 % Čechů při nákupu automobilu volí alternativní pohon. Nejdříve ale musí zlevnit