Stanou se elektrické bezpilotní formule královskou disciplínou motorsportu?

Formule 1 do motorismu přinesla mnohé. Poprvé se zde objevily pádlové převodovky, karbonový monokok a mnoho dalších technologií, které dnes vídáme u sportovních i osobních automobilů, brázdících běžné silnice. Formule E přináší rozvoj akumulátorů a elektromobilů. Jak tedy lépe urychlit vývoj autonomního řízení než novou závodní sérií?

Autonomní řízení je budoucnost dopravy. To je naprosto nezvratitelný fakt. Jak se zdá, budoucnost autonomního řízení není jen v osobní a nákladní dopravě, ale i v motorsportu. Na letošním barcelonském veletrhu MWC byly odhaleny první dva závodní stroje budoucí závodní série Roborace, která byla světu představena na jaře loňského roku.

E.ON RÁDCE: KOLIK STOJÍ NEJLEVNĚJŠÍ ELEKTROMOBIL? CENA VÁS PŘEKVAPÍ

roborace

Dva první monoposty této nové závodní série odhalila samotná společnost Kinetik, která za vznikem tohoto podniku stojí. Během vývoje autonomních strojů spolupracovala společnost velice úzce s technologickým gigantem Nvidia. Tato známá americká firma, zabývající se vývojem a výrobou hardwaru, dodala do závodních vozů svůj nejnovější superpočítač jménem Drive PX2. Ano, i přesto, že zmíněné zařízení neměří více než několik centimetrů, dokáže každou sekundu zpracovávat 24 biliónů operací. A že se to skutečně bude hodit. Tento superpočítač bude muset každým okamžikem vyhodnocovat neuvěřitelné množství dat z GPC senzorů, kamer, radarů, telemetrických senzorů motoru, podvozku brzd a tak podobně. Je také třeba pamatovat na to, že vůz se na trati nebude pohybovat sám. Najednou spolu bude o pozice soupeřit až dvacet podobných strojů.

 

Představené vozy za svůj futuristický design vděčí světoznámému designerovi Danielu Simonovi, jehož práce jsme mohli vidět ve známých sci-fi snímcích jako Tron: Legacy, Oblivion, Capitan America a dalších. Ačkoli vozy ještě nikdy neokusily jízdu na reálné trati, neměl by to pro ně být žádný problém. Jsou totiž postaveny na základě dat získaných z testování upraveného prototypu závodního speciálu DevBot.

Prozatím se dá předpokládat, že futuristický design tunu vážících závodních vozů se nebude nijak měnit. Roborace se má stát soubojem inženýrů, vyvíjejících software autonomních automobilů, a ne soubojem aerodynamiků nebo motorářů. Jedinou vadou na kráse celého projektu je fakt, že prozatím nebyl veřejnosti oznámen žádný přihlášený tým.

E.ON RÁDCE: KOLIK STOJÍ NEJLEVNĚJŠÍ ELEKTROMOBIL? CENA VÁS PŘEKVAP

Témata:

Doporučujeme

Jak dosáhnout největších úspor za energie?

E.ON Rádce vám rád poradí, jak na to.