Vodíková superkára začíná své tour po Evropě


Sdílejte:

Známá italská karosárna Pininfarina nedávno představila úžasné vodíkové superauto H2 Speed. Teď s ním vyráží na autosalon v Turíně.

Vodíkové supersportovní auto H2 Speed společnosti Pininfarina získalo na autosalonu Ženeva 2016 ocenění "Nejlepší koncept". Od 20. do 22. května bude k vidění na akci Concorso d'Eleganza Villa d'Este.

To je jedno z mnoha známých "snobských" setkání sběratelů a fanoušků starých aut a motocyklů, kam se ale může přijít podívat i široká veřejnost. H2 Speed tam však nabídne pohled od budoucnosti. 

Postupně objede několik takových setkání než konečně od 8. do 12. června "zakotví" na autosalonu v Turíně. Vize konceptu H2 Speed je založena na revoluční technologii vodíkových palivových článků.

S prototypem už se odehrály testy přímo na okruhu, takže se dá říct, že H2 Speed je někde na půli cesty mezi závodním prototypem a výrobním vozem. Každopádně jde ale o první vodíkový supersport na světě.

Max. rychlost je 300 km/h, výkon 503 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,4 sekundy. Z výfuků, pokud se tomu tak dá říkat, jde přitom jenom vodní pára. Naplnit vodíkové nádrže u vodíkové čerpací stanice trvá pouze tři minuty.

Vodíková auta jsou přitom na samotném počátku. Teprve v těchto měsících uvádí japonská Toyota první sériově vyráběné a běžné prodávané vodíkové auto jménem Toyota Mirai.

Jde vlastně o klasický elektromobil, který však namísto velké baterie využívá vodíkové palivové články. Hlavní výhodou vodíkových aut proti čistým elektromobilům je možnost doplnit plnou nádrž paliva (vodíku) během pouhých pár minut.

Také další automobilky se o vývoj vodíkových aut zajímají. Patří mezi ně například německý Daimler, jihokorejský Hyundai, japonská Honda nebo americký General Motors. Zatím jen Honda a Hyundai ale nabízejí své vozy také komerčně.

Témata:
Sdílejte:

Doporučujeme

Jak dosáhnout největších úspor za energie?

E.ON Rádce vám rád poradí, jak na to.