Naše stránky přizpůsobujeme podle toho, o které služby jste projevili zájem, a také sledujeme využití našich stránek. K těmto účelům používáme cookies a obdobné technologie, včetně cookies třetích stran. Kliknutí na tlačítko „Rozumím“ nebo pokračování v používání našich stránek bez vypnutí těchto funkcí vnímáme jako udělení souhlasu také s využíváním cookies a předáním údajů o vašem chování na webu reklamním a sociálním sítím pro zobrazení cílené reklamy na dalších webech. Tyto funkce můžete vypnout a souhlas odvolat v sekci „Ochrana osobních údajů“.

„Nové“ Porsche 910 letí jako elektrický blesk

Závodní speciál Porsche 910 zná snad každý fanoušek motorismu. Tento legendární závodní prototyp se vepsal zlatým písmem do historie závodění a nyní se vrací ve své moderní podobě. Porsche 910 se celosvětově proslavilo díky svým mnohým úspěchům, které vůz získal ve slavných vytrvalostních závodech jako 24 Le Mans nebo 1000 km Nürburgringu. Nejvíce se do povědomí vůz dostal v roce 1971, kdy se souboj vozů Porsche a Ferrari v Le Mans stal ústředním tématem nesmrtelného snímku Le Mans, se Stevem McQeenem v hlavní roli. Nyní se tato motoristická legenda vrací zpět.


McQeenův odkaz žije dál

Za reinkarnací legendárního Porsche stojí malá, ale schopná rakouská firma Kreisel, která nedávno šokovala elektrickou verzí Mercedesu třídy G, na míru postaveného pro Arnolda Schwarzeneggera. Kreisel s výrobou spolupracoval s další malou společností Evex. Ta se již před několika lety pokoušela vyrábět a prodávat repliky slavného Porsche 910. O velkém úspěchu se ale mluvit nedá. Proto se spojila se společnosti Kreisel, která pod krásnou závodní karoserii vložila elektrický pohonný systém o výkonu 490 koňských sil a točivém momentu 770 Nm. Veškerá tato síla jde skrze robotizovanou dvourychlostní převodovku na zadní kola. Působivými hodnotami výkonnosti překonává novinka svůj předobraz ze Stuttgartu téměř dvojnásobně. Na druhou stranu, slavný závodní speciál nevážil více než 600 kg, zatímco rakouská novinka váží více než 1100 kg. Neznamená to ale, že by 910e, jak je vůz oficiálně pojmenován, byl nějaký louda. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 2,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 300 km/h. Elektromotor čerpá energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 53 kWh. Díky nim dokáže 910e urazit na jedno nabití až 350 km. Samozřejmě ale ne při jízdě na plný plyn, při okruhových radovánkách si tudíž s touto specialitou mnoho ujetých kilometrů neužijete.

Prozatím nebylo oficiálně oznámeno, kolik vozů této specifikace bude vyrobeno. Co ale známe již nyní, je cena. Ta je stanovena na 1 milion eur (cca 27 milionů korun). Pokud se vám zdá tato cena příliš vysoká, a přesto toužíte po Porsche 910, lze si pořídit i již zmíněnou repliku, pocházející pouze ze společnosti Evex. Ta je o 330 kg lehčí než elektrická verze a pohání ji 3,2 litrový benzínový motor typu boxer.

 

Další články