Naše stránky přizpůsobujeme podle toho, o které služby jste projevili zájem, a také sledujeme využití našich stránek. K těmto účelům používáme cookies a obdobné technologie, včetně cookies třetích stran. Kliknutí na tlačítko „Rozumím“ nebo pokračování v používání našich stránek bez vypnutí těchto funkcí vnímáme jako udělení souhlasu také s využíváním cookies a předáním údajů o vašem chování na webu reklamním a sociálním sítím pro zobrazení cílené reklamy na dalších webech. Tyto funkce můžete vypnout a souhlas odvolat v sekci „Ochrana osobních údajů“.

Tradiční britští veteráni se mění v elektromobily

Z přestaveb historických vozidel na elektromobily se pomalu a jistě stává nový trend. Donedávna se na ně specializovaly výhradně menší dílny, v poslední době do této hry ale vstupují i velká a zvučná jména.


Už v roce 2017 ukázala divize Jaguar Land Rover Classic přestavěný model E-Type z roku 1961 na elektromobil s výkonem 220 kW. Další britskou automobilkou, která se vrhá do světa elektřiny, je Aston Martin.

E.ON RÁDCE: JAK OBTÍŽNÁ JE PŘESTAVBA NA ELEKTROMOBIL?

 

Jak se Aston Martin dostal k elektromobilitě

aston martin ev

Příběh značky Aston Martin je ve vztahu k přestavbám veteránů na elektromobily velice podobný tomu od Jaguaru. I tato britská automobilka by si ráda přilepšila na rozbíhajícím se trendu elektřinou poháněných veteránů. A stejně jako Jaguar pracuje Aston Martin aktuálně na vývoji svého prvního elektromobilu Rapide 2 2019.

Na konci loňského roku oznámil zahájení programu pro přestavbu klasických aut minulého století na elektromobily. Základem těchto úprav je balíček označovaný jako EV Cassete. Ten obsahuje baterii, elektromotor a veškeré další komponenty, které udělají z veterána moderní elektromobil. Výhodou celého systému Aston Martinu tkví v jeho jednoduchosti. Systém totiž v maximální možné míře využívá originálních dílů. Není tak třeba nahrazovat převodovka a podobně. Jediným dílem, který je přidán navíc, je malá elektronická obrazovka, která podává majiteli vozu informace o stavu baterií a celé pohonné soustavy.

ČTĚTE TAKÉ - 10 veteránů, u kterých byste spalovací motor hledali marně

 

Elektromobilita jako cesta k záchraně veteránů

aston martin ev volante

Prvním vozem, na kterém nový program pro úpravu veteránů Aston Martin prezentoval, je model DB6 Mk2 Volante ručně postavený v roce 1970 v dílnách Newport Pagnell. Inženýři britské automobilky nahradili původní poškozený 4,2 litrový plochý šestiválec za elektromotor. Díky nenáročné přestavbě navíc nemusí být tato úprava konečná. Majitelé vozu se kdykoli mohou opět vrátit ke spalovacímu motoru. Automobilky bohužel neuvádí bližší technické specifikace nového elektrického pohonu. Víme pouze to, že baterie i elektromotor by měly vážit stejně jako původní spalovací motor.

Vedení Aston Martinu uvádí, že tento program má za cíl uchránit dědictví značky. Mnohá evropská města začínají plánovat zákaz vjezdu aut se spalovacími motory. Díky programu přestavby vozu na elektromobil budou majitelé historických, ručně vyráběných vozů své veterány stále využívat i po zavedení výše zmíněného zákazu. Vedle toho také může tento program vdechnout druhý život vozům, jejichž originální pohonná jednotka byla poškozena a již ji nebylo možné opravit.

E.ON RÁDCE: JAK OBTÍŽNÁ JE PŘESTAVBA NA ELEKTROMOBIL?

 

Další články