Naše stránky přizpůsobujeme podle toho, o které služby jste projevili zájem, a také sledujeme využití našich stránek. K těmto účelům používáme cookies a obdobné technologie, včetně cookies třetích stran. Kliknutí na tlačítko „Rozumím“ nebo pokračování v používání našich stránek bez vypnutí těchto funkcí vnímáme jako udělení souhlasu také s využíváním cookies a předáním údajů o vašem chování na webu reklamním a sociálním sítím pro zobrazení cílené reklamy na dalších webech. Tyto funkce můžete vypnout a souhlas odvolat v sekci „Ochrana osobních údajů“.

FIRMA

Autobus s palivovými články

Využití palivových vodíkových článků pro pohon autobusu.

Autobus bude využívat pokročilé technologie s cílem optimalizace energetických toků ve vozidle (úspora paliva - větší dojezd). Základním zdrojem energie bude elektřina z palivových článků (výrobce Proton Motor, výkon cca 60kW), dále baterie Li-ion pro rekuperaci energie při brždění a ultrakapacitory k pokrytí proudových špiček při rozjezdu.

Vodík (cca 20 kg) bude uskladněn v plynném stavu při tlaku 35 MPa ve čtyřech tlakových lahvích o objemu 205l, které budou uloženy na střeše vozidla. Elektrický pohon vyvíjí Škoda Electric na základě svých dlouholetých zkušeností s trolejbusy. Její zodpovědností bude také finální kompletace všech částí a uvedení autobusu do chodu. Pro demonstrační účely bude vyvinut systém MMI (LCD panel) s cílem ukázat cestujícím zajímavé parametry přímo za provozu (energetické toky, jaké množství CO2 a dalších škodlivin se při jízdě ušetřilo apod.)