Naše stránky přizpůsobujeme podle toho, o které služby jste projevili zájem, a také sledujeme využití našich stránek. K těmto účelům používáme cookies a obdobné technologie, včetně cookies třetích stran. Kliknutí na tlačítko „Rozumím“ nebo pokračování v používání našich stránek bez vypnutí těchto funkcí vnímáme jako udělení souhlasu také s využíváním cookies a předáním údajů o vašem chování na webu reklamním a sociálním sítím pro zobrazení cílené reklamy na dalších webech. Tyto funkce můžete vypnout a souhlas odvolat v sekci „Ochrana osobních údajů“.

MLADEZ

Mobilní informační centrum

Teenageři učí žáky základních škol o obnovitelných zdrojích energie

Mobilní informační centrum
Mobilní informační centrum

Neobvyklý osvětový projekt do soutěže přihlásili studenti přírodovědného lycea v Jihlavě. Během studia získali zajímavé a cenné informace o životním prostředí i nejlepších způsobech, jak se k němu chovat. Rozhodli se proto, že je ještě za čerstva předají žákům ze základních škol a vytvořili Mobilní informační centrum.

Již od počátku počítali studenti s tím, že děti bude třeba zaujmout. Rozhodli se tedy šířit osvětu zábavnou a názornou formou. Oslovili místní organizace a brzy získali prostory i nejrůznější sponzorské dary. Útočiště našli v areálu o.p.s. Chaloupky, která se zaměřuje na environmentální výchovu. Od několika sponzorů dostali modely solárních panelů či pelety z různých typů dřevin, obilovin, papíru a dokonce i listí. Ze školního rozpočtu pak pořídili další potřebné výrobní materiály (plastové krabice, kartony, folie či samolepicí tapety) a začali vyrábět unikátní přehlídku využití obnovitelných zdrojů energie. Podařilo se jim vyrobit model domu se solárními panely, s rozvody teplé vody, s fotovoltaickým panelem i s rozvodem osvětlení po domě; vytvořili též solární pícku, elektronickou hru na principu spojování obvodů, model větrné elektrárny či autíčko na solární pohon. Ve spolupráci s krajem Vysočina pak navíc vyrobili i magnetickou mapu obnovitelných zdrojů v kraji, kterou lze snadno aktualizovat a sledovat tak poměrně dynamický vývoj místní alternativní energetiky.

Díky jihlavským studentům tak děti získávají konkrétní představu o možnostech a výhodách obnovitelných zdrojů energie a jinak pro ně abstraktní technické výrazy získávají reálný obraz. Názorné příklady a neotřelé podání jsou nadějí, že pro ně bude ekologické myšlení a způsob života  v dalším životě snazší a přirozenější.